Prevalence of Generalized Anxiety Disorder in Medicine Students: Literature Review

Authors

  • Gabriel Silva Cintra Médico graduado pela Universidade Federal de Mato Grosso do Sul - Campus Três Lagoas, 79613-000 Três Lagoas - MS, Brasil https://orcid.org/0000-0003-0207-4997
  • Alex Xavier Cristovão Médico graduado pela Universidade Federal de Mato Grosso do Sul - Campus Três Lagoas, 79613-000 Três Lagoas - MS, Brasil
  • Marcus Vinícius de Azevedo Silva Graduação em Medicina, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul - Campus Três Lagoas, 79613-000 Três Lagoas - MS, Brasil https://orcid.org/0000-0003-2983-3949
  • Luiz Felipe Fernandes Japiassú Médico graduado pela Universidade ITPAC -Campus Porto Nacional - TO, 77500-000 Porto Nacional- TO, Brasil https://orcid.org/0000-0001-6450-6615
  • Adalberto Vieira Corazza Professor Adjunto, Curso de Bacharelado em Medicina - Universidade Federal de Mato Grosso do Sul - Campus Três Lagoas, 79613-000 Três Lagoas - MS, Brasil

DOI:

https://doi.org/10.21270/archi.v11i5.6020

Keywords:

Anxiety Disorders, Mental Health, Students, Medical

Abstract

Objective: To analyze the prevalence of generalized anxiety disorder in medical students. Bibliographic review: the graduation in medicine is an academic formation that demands a lot of dedication, time and study on the part of the students, but it is a charge that occurs in excess, both by the institution and the student himself, the lack of imposition of limits results in increased psychological and emotional pressure, workload and study overload, in addition to manifesting symptoms of anxiety that get worse over time. The risk factors for the development of these symptoms may be linked to some psychological condition that the individual went through in the past, or situations of continuous psychological stress, in addition to the interference of environmental factors. GAD is a pathology that is on the rise in academia, especially in medicine. Final considerations: The mental health of medical students is directly linked to the quality of life of these individuals and the quality of the academic training they present. In view of this, the urgent need for educational measures through institutions that make it possible to combat this pathology, linked to the commitment of the students themselves, is evident.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Costa DS, Medeiros NSB, Cordeiro RA, Frutuoso ES, Lopes JM, Moreira SNT. Sintomas de depressão, ansiedade e estresse em estudantes de Medicina e estratégias institucionais de enfrentamento. Rev. bras. educ. med. 2020;4 (1): e040.

M’batna AJ, Mendes NU, Felipe LP, Monte AS, Leite ACRM, Sousa AAS. Transtorno da ansiedade generalizada: relato de experiência sobre uso da sistematização da assistência de enfermagem no CAPS. BJD. 2021;7(1):8131-42.

Teixeira LAC, Costa RA, Mattos RMPR, Pimentel D. Saúde mental dos estudantes de Medicina do Brasil durante a pandemia da coronavirus disease 2019. J Bras Psiquiatr. 2021;70(1):21-9

Ottero CLS, Iost ARJ, da Cunha Gonçalves SJ. A saúde mental dos estudantes de medicina: uma revisão de literatura. Acervo Saúde. 2022;15(3):e9751.

Souza JP, Coelho FA. Prevalência dos sintomas de ansiedade e depressão nos estudantes de Medicina da UNIFAGOC. UNIFAGOC-Saúde. 2022;6(2):21-9.

Paulo TM. Prevalência de ansiedade em estudantes de medicina da Universidade Federal Rural do Semi-Árido [monografia]. Mossoró: Centro de Ciências Biológicas e da Saúde - CCBS, UFERSA;2021

Barbosa GCL Ferraz JL, Alves LA Impactos de medicamentos benzodiazepínicos na qualidade de vida de pessoas portadoras de transtorno de ansiedade generalizada. Res Soc Develop. 2021;10(15): e523101523202-e523101523202.

Costa LDM, Rodrigues KRPC, Gouveia NM. Qualidade do sono e fatores associados em acadêmicos de Medicina: revisão integrativa. Arch Health Invest (2021)10(9):1372-77.

Published

2022-12-09

How to Cite

Cintra, G. S., Cristovão, A. X., Silva, M. V. de A., Japiassú, L. F. F., & Corazza, A. V. (2022). Prevalence of Generalized Anxiety Disorder in Medicine Students: Literature Review. ARCHIVES OF HEALTH INVESTIGATION, 11(5), 832–835. https://doi.org/10.21270/archi.v11i5.6020

Issue

Section

Original Articles